השליחות המקצועית של עו"ד רונן ורדי

סיפור חייו האישיים והמסלול המקצועי אותו עבר עו"ד רונן ורדי הובילו אותו למסקנה נחרצת: לפעול ללא לאות להטמעת ערכי בטיחות בעבודה ולהנחלת ידע מקצועי לקהל הרחב. את אלה הוא מיישם מידי יום, הלכה למעשה, בחברת עורכי הדין שבבעלותו ובאמצעות חברת "המרכז הישראלי לבטיחות וגיהות בע"מ" אותה ייסד

סיפורו האישי של עו"ד רונן ורדי, הוא הרבה מעבר לעוד מקרה שכיח של אדם העוסק בייצוג משפטי של לקוחותיו. מאז יצא לדרך הוא היה חדור מטרה ליצור ערך עסקי- חברתי, להנחיל ידע וערכים ולחולל שינוי אמיתי בחברה, במקרה שלו בכל הקשור לנושאי בטיחות ומניעת סיכוני חיים.

עו"ד ורדי (53) נולד וגדל ברמלה. דור רביעי לאנשי צבא אשר שירתו תקופות ארוכות במחתרות ובצה"ל. למרות שהיה תלמיד בעייתי הוא בחר להשתלב במסלול קריירה צבאית משמעותית, לימודים גבוהים ומימוש חזון משפטי-בטיחותי ליצירת ערך עסקי וחברתי ממעלה ראשונה. את דרכו הצבאית החל כחובל – קצין ימי בכלי השייט של חיל הים, במשך מספר שנים. משם עבר למערך השליטה המבצעית של חיל הים ובאחרית שירותו הצבאי בענף הבטיחות החיילי. התקופה הזו נרשמה כתקופה מכוננת ומשמעותית, במהלכה השכיל רונן לרכוש את כלל ההכשרות המקצועיות הנדרשות: מיועץ בטיחות – ממונה בטיחות בתעשייה, כימיה, בנייה, עבודה בגובה, ארגונומיה, כיבוי אש ועוד. תפקידים בהם ראה שליחות אמיתית ותחום חשוב לאין ערוך בחברה שבה תאונות וסיכוני חיים הם חלק בלתי נפרד מחיי היום יום. בין לבין, סיים רונן בהצטיינות יתרה תואר ראשון במגמת לוגיסטיקה וכלכלה באוניברסיטת בר-אילן, תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת חיפה וקינח בהצטיינות גם עם תואר נוסף במשפטים במרכז האקדמי כרמל בחיפה.

להנגיש ידע וערכי בטיחות
"ההחלטה להמשיך לשירות קבע ארוך בחיל הים הייתה נכונה עבורי. ספגתי ערכים, בניתי את עצמי בתוך מערכת לחוצה ומאתגרת, פיתחתי מנהיגות אישית והנהגתי דרך. אך ללא ספק במבט לאחור נקודת המפנה החשובה בחיי הייתה ההחלטה לצאת ללימודי משפטים בכדי לספק מענה משפטי לתחומי הבטיחות ובהשלמה לידע המקצועי והאישי שרכשתי לאורך השנים", מספר רונן ופורס את משנתו, "בתקופת לימודיי וגם היום, מתחזקת בי ההכרה עד כמה ההשכלה והחשיבה המשפטית מקנות לכולנו כוח ועוצמה אדירים בחיים – לאזרחים, למנהלים בחברות ובארגונים, למפקדים בצבא, לבעלי עסקים, לבעלי מקצוע ועוד, אף אחד לא מסביר לנו מה המשמעות המשפטית האמיתית של פני הדברים. הזכויות והחובות כרוכים כמעט בכל תחום ונושא בחיינו – לדוגמה בקניין כאשר ברצוננו לרכוש נכס, בחתימה על חוזים עם חברות צרכנות, כשנגרם לנו נזק או כשאנו מואשמים פלילית, בגירושין במשפחה או בקבלה לעבודה. בכל תחומי ההוויה שלנו כבני אדם, עולם המשפט מייצג את ספר ההפעלה של החיים כהווייתם".

בתום חצי יובל שנות שירות בחיל הים החליט רונן להשתחרר ולממש את החלום שקינן בו זמן רב – לשלב את הידע המשפטי שרכש בתחומי הבטיחות המקצועית עם סיוע למי שחשוב שיקבלו אותו. "ללא ידע מעמיק וניסיון מקצועי בתחומי הבטיחות ותקנות הבטיחות על העבודה, קבלנים, מעסיקים ועובדים רבים מוצאים עצמם חסרי יכולת והתאמה להתמודד מול תביעות, אישומים פליליים או חסרי ידע בתחומי הבטיחות והגיהות. האמנתי שהייחודיות והמקצועיות שלי לשלב בין שני הדברים יובילו לשינוי משמעותי בתחום ובדרכי שלי, ואכן הצלחתי להנגיש את הידע המשפטי וערכי הבטיחות הפרואקטיבית לכמה שיותר אנשים, לכל למי שנזקקים לכך מתוקף עבודתם, ולשם כך אני פועל ללא לאות".

את הנגשת המידע החשוב הזה בחר רונן לבצע מיד לאחר פרישתו מהצבא, באמצעות הקמת "המרכז הישראלי לבטיחות וגהות בע"מ" – חברה המונה כיום למעלה מ-25 עובדים, בראשה עומדת המנכ"לית נטע-לי פינק גולן. החברה מספקת שירותי בטיחות רבים למשרדי ממשלה, רשויות מקומיות, ארגונים ומפעלים שונים ברחבי הארץ, ומיישמת בדרכה הייחודית שלל אמצעים מתקדמים להעברת המסר. אחד הפרויקטים הייחודיים, הבלעדיים והחדשניים ביותר בתחום שפיתחה החברה עוסק בהדרכות בטיחות לעובדים באמצעות משקפי מציאות מדומה (VR). "זהו חזון שרקם עור וגידים לאורך השנים האחרונות בהבנה ששוק העבודה השתנה, והעובדים כיום זקוקים ליותר ריגוש וחוויה על מנת להשיג אפקטיביות בצריכת המסרים הבטיחותיים המועברים אליהם".

העשייה הענפה נמשכה כשבסיום ההתמחות ומבחני הלשכה, הקים רונן גם את משרד עורכי הדין אשר עוסק באופן ייחודי בדיני הבטיחות ותאונות העבודה. המשרד מספק ערך מוסף ללקוחותיו בכל הקשור לטיפול בהליכים פלילים או מנהליים מול גורמים סטטוטוריים, התמודדות עם אכיפה רגולטורית, כתיבת חוות דעת מקצועיות, תוכניות אכיפה פנימיות למניעת תאונות עבודה, הרצאות אחריות משפטית למנהלים ובוררויות. המשרד, שגדל עם הזמן והפך לחברת עורכי דין, נחשב היום בין המשרדים המובילים בארץ בתחום ייחודי זה, כשבין לקוחותיו חברות בנייה גדולות, חברת החשמל, מפעלי תעשייה, נמלים ומספנות, חברות אנרגיה מתחדשת והפקות גז טבעי, תחנות כוח, חברות נכסים ויזמות.

החלום: לימודי משפט לבני נוער
עו"ד ורדי תושב חיפה, נשוי לאילנית, מורה לחינוך מיוחד, ואב לנתאי (18), המתגייס בימים אלו לשירות קרבי, ולנבו (12), לא רק עושה לביתו אלא מיישם ותורם רבות גם לחברה על קהילותיה השונות. סיפור חייו והדרך בה הגשים עצמו, הם המנוע המוביל אותו להצלחה ועם זאת, במקביל, לא לשכוח מהיכן בא ולתרום ללא לאות כדי לחולל שינוי למען חברה טובה יותר. כחלק מכך הוא מטפל בתיקי פרו-בונו משפטיים ללא עלות לכל מי שנזקק לכך, מרצה באקדמיה לסטודנטים להנדסה, חבר בוועדות טכניות של מכון התקנים הישראלי, מתנדב באגודה למלחמה בסרטן ומהשנה האחרונה גם משמש ללא שכר כיועץ המשפטי של ארגון הממונים על בטיחות וגיהות – עמותה המקדמת ודואגת לאוכלוסיית הממונים על הבטיחות והגיהות התעסוקתית בישראל. בנוסף מוביל רונן קהילות פתוחות ופורומים שונים בהם ניתן להתייעץ עימו ישירות בענייני בטיחות ומשפט.

לאן אתה עדיין שואף?
"יש עוד חלום אחד גדול שאני רוצה להגשים: להוביל תוכנית חיצונית ללימודי משפט בבתי הספר התיכוניים. אני מאמין שאחד הדברים שיחוללו שינוי הוא ללמד משפטים בני נוער בגילאי 16-17 טרם הפיכתם לבגירים. נכון, הם לומדים היום אזרחות אבל זה לא ממש מכין אותם לחיים האמיתיים. לעומת זאת דרך לימודי הלכות ופסקי דין מובילים בכל תחומי החיים ניתן להעביר המון ערכים. בתוכנית מובנית שמביאה לבני נוער כל פעם חלק אחר שרלוונטי לשלב בו הם נמצאים בחייהם. שיעורים בנושאי דיני תעבורה ותרבות נהיגה, אחריות פלילית באלימות ותקיפות מיניות, רקע בדיני משפחה, לשון הרע, היבטים משפטיים בצרכנות, שוויון מגדרי, חופש הביטוי, כבוד האדם וחירותו ועוד הרבה תכנים משמעותיים לנוער, נוכל להפוך אותם, ואת כולנו, לאזרחים טובים יותר במדינה ובעיקר טובים יותר במרחב שבין אדם לחברו".

לכתבה עצמה >>

ליעוץ ראשוני צור קשר

דילוג לתוכן