חקירה משטרתית עורך דין

חקירה משטרתית עורך דין

לפני חקירה משטרתית – עורך דין להתייעצות

חקירה משטרתית היא מעמד מלחיץ ומאיים שאיש אינו מעוניין להגיע אליו, ואין זה משנה מה מצבו בחיים ומה תפקידו – עובד, מנהל, בעל משרה וכדומה. ואולם, החקירות אכן מהוות חלק בלתי נפרד מתהליך איסוף הראיות וגיבוש כתב האישום, ולא ניתן להימנע מהן. מה שכן אפשר וחשוב לעשות הוא להתייעץ לפני חקירה משטרתית בעורך דין בעל ניסיון רב בתחום הרלוונטי, כגון ענף העבודה והבטיחות על השלכותיו הפליליות.

 

מעמד מורכב ומלחיץ

דברים רבים יכולים היו להיפתר ולהשתפר עבור נחקרים, לו אושרה בחקירת משטרה נוכחות עורך דין. אכן, במדינות רבות ובראשן ארה"ב זכאי הנחקר שעורך דינו ישהה עימו במעמד החקירה, דבר המסייע מאוד בשמירה על רגיעה, בהימנעות מהפללה עצמית ובהרתעה של חוקרים מפני ביצוע תרגילים שבתחום האפור. יחד עם זאת, החוק בישראל אינו מאפשר, למרבה הצער, את נוכחות עורך הדין בחקירה. החוק אמנם לא אוסר זאת אך הלכה למעשה עורכי הדין אינם יוצאים ובאים את חדרי החקירות לצד לקוחותיהם. במצב עניינים זה, הצעד המתבקש הוא להתייעץ לפני עורך הדין לפני תחילת החקירה המשטרתית, אפילו אם מדובר בשיחה טלפונית בלבד.

 

היערכות לחקירת המשטרה

במידה והתרחש אירוע במקום העבודה, כגון תאונה או זיהום סביבתי, יש להתקשר מיידית לעורכי הדין של משרדנו שיגיע לשטח וינחו את הנוגעים בדבר להתנהלות חכמה עוד לפני התשאול או החקירה. היערכות נכונה לחקירות מאפשרת להגיע למעמד המורכב הזה ביתר ביטחון, תוך הכרת הזכויות, מודעות ללחצים שעלולים להפעיל החוקרים, מסירת גרסה שאינה מביאה להפללה עצמית חמורה או בכלל, והימנעות מטעויות נוספות כגון סיבוך של אנשים אחרים בארגון. כך למשל, עורך הדין יסביר ללקוח לגבי זכות השתיקה ומשמעותה, ובהתאם להתרחשות הדברים ימליץ לו האם ומתי לשמור עליה והאם ומתי למסור את גרסתו, ובאילו מילים.

לקבלת הכוונה לפני חקירה משטרתית הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 074-7031122 או 054-4685988.

 

 

ליעוץ ראשוני חינם צור קשר

דילוג לתוכן