משרד עורכי דין פלילי אשדוד

עורכת דין פלילי אשדוד

עבירות בהם מטפל משרד עורך דין פלילי באשדוד

משרד עורך דין פלילי באשדוד מתמחה בשורה ארוכה של עבירות המנויות בחוק העונשין ובחוקים נוספים, החל בעבירות מין, אלימות, מרמה, עבירות כלכליות ועוד. יחד עם זאת, ישנם מיעוט של משרדים כמו משרדנו שהינם בעלי מומחיות ספציפית בנישה הייחודית של תחומי העבודה והבטיחות. עורכי הדין שלנו בעלי ידע מעמיק וניסיון נרחב בתחום זה, ולמעשה מעניקים מעטפת מלאה לפן הפלילי, המנהלי והאזרחי לחברות ואתרי בנייה, ממפעלי תעשייה, ייצור ומסחר.

עבירות פליליות בתחום העבודה והבטיחות

משרד עורכי דין פלילי אשדוד המתמחה בענף העבודה והבטיחות, עשוי לייצג את לקוחות בשורה ארוכה של הליכים, החל בשלבים המקדימים לתשאולים וחקירות ועד לייצוג בפני גופים משפטיים ומנהליים שונים. חשוב להבין כי עובדים, מנהלים ונושאי משרות בהחלט עלולים לשאת באחריות פלילית עקב אירועים שונים, כגון אירועי זיהום סביבתי ותאונות עבודה. למעשה, לעיתים קיימת אחריות פלילית (בהליכים הנידונים בבית משפט לעבודה), אפילו אם לא קרה אירוע ולא היו נפגעים, אלא "רק" לא נשמרו תקנות הבטיחות הנדרשות במקום העבודה.

יש לציין שבשנים האחרונות אנו עדים להחמרה משמעותית בהתייחסות אל אירועי זיהום ותאונות עבודה, הן ברמת האכיפה והן ברמת הענישה. קיימות לא מעט עבירות שאליהן חשופים מנהלים, עובדים ונושאי משרות, המצריכות ייצוג של עורך דין פלילי באשדוד. הנה מספר דוגמאות:

  • פזיזות ורשלנות – עורכי דין פלילי באזור אשדוד עשויים לייעץ, ללוות ולייצג את לקוחותיהם בעבירת פזיזות ורשלנות. מדובר בעבירה המטופלת על ידי סעיף 338 בחוק העונשין, הכולל שורה של פעולות המובילות לסיכון חיים ולחבלות, ואשר בוצעו באופן נמהר או רשלני. אמנם לא מדובר במקרה הנורא מכל בו נהרג אדם, אך עדיין מדובר בעבירה חמורה ביותר אשר העונש המרבי עליה עומד על שלוש שנות מאסר. לדוגמא, היא עלולה להתרחש כאשר מבוצעות פעולות נמהרות ופזיזות בעת שימוש בחומרים מסוכנים או רעילים בסביבה תעשייתית, נהיגה ברכבים, שימוש במכונות או שימוש באש באתר עבודה.
  • עבירות זיהום סביבה – חוק הגנת הסביבה וחוקים נוספים מונים שורה ארוכה של פעולות העלולות להיות כרוכות בענישה כואבת. הענישה עשויה לנוע בין קנסות גבוהים לאנשים פרטיים וקנסות כפולים לתאגידים, וכן תקופות מאסר בפועל הנעות בין חצי שנה לשנתיים. אמנם, נדירים הם המקרים שבהם אחריות לזיהום סביבתי מובילה לתקופת מאסר בפועל, אך הסיכון בהחלט קיים וזאת לצד ההליכים הפליליים על כל המשתמע מכך. בין היתר, מדובר בעבירות של השלכות פסולת רגילה, השלכת פסולת מסוכנת, אי עמידה בתקנות בטיחות ברעלים, ועוד. כמובן שבמקרים של זיהום סביבתי עשויים להינקט גם הליכים מנהליים אזרחיים, העלולים להוביל לסנקציות כואבות ברמה הכלכלית, ברמת פעילות העסק ועוד.
  • גרימת מוות ברשלנות – עורכי דין פלילי באשדוד מלווים ומייצגים את לקוחותיהם גם בעבירה של גרימת מוות ברשלנות. זוהי עבירת ההמתה הקלה ביותר המטופלת על ידי סעיף 304 לחוק העונשין, והענישה המרבית עליה עומדת על שלוש שנות מאסר. למרבה הצער, מדי שנה נהרגים עשרות עובדים בישראל ובפרט פועלים באתרי בנייה, ואירועים מצערים אלו חושפים קבלנים, יזמים, מנהלים, נושאי משרות ועובדים בפני תסבוכת משפטית קשה. מדובר בעבירה בה לחשוד/הנאשם לא הייתה כוונה שהאירוע יתרחש, אך צריך היא לצפות את התוצאות הקשות. בין אם עשה את המעשה שהוביל לאירוע, ובין אם לא נקט בפעולות המתחייבות כדי למנעו ומפר את חובת הזהירות, הרי שיש בכך כדי לעמוד בתנאי העבירה.
  • המתה בקלות דעת – מדובר בעבירה שנכנסה לחוק העונשין בשנת 2019, ועונשה המרבי עומד על 12 שנות מאסר. בניגוד לגרימת מוות ברשלנות, כאן אדם נטל סיכון בלתי סביר באופן מודע, לא בכוונה שיתרחש האירוע אל צופה שהאפשרות תתקיים ומקווה שלא תתרחש.
  • אחריות שילוחית – עורכי דין פליליים באשדוד מייצגים גם מנהלים ונושאי משרות שחלה עליהם אחריות שילוחים בגין תפקידם. מדובר באחריות לעבירות פליליות ונוספות שבוצעו על ידי עובדים שהיו תחת אחריותם, ועל אף שהם אינם מואשמים בהכרח באותה העבירה – בכל זאת מתנהל כנגדם הליך פלילי בעל השלכות משמעותיות.

לקבלת ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי בעבירות אלו ונוספות, הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 074-7031122 או 054-4685988.

 

ליעוץ ראשוני צור קשר

דילוג לתוכן