עבודה נזיקין רשלנות

עפ"י החוק הישראלי קיימים מספר מצבים בהם נגרם נזק לאדם (לגופו או לרכושו) ובמצבים אלו, האדם יכול לבקש פיצוי מהאדם שגרם לו את הנזק. סיטואציות אלו כוללות בין השאר:

• תאונות דרכים
  • תאונות עבודה
  • רשלנות – לדוגמא: רשלנות רפואית
  • לשון הרע
  • מטרדים שונים – זיהום אוויר, רעש וכו'
  • גנבת עין
  • תקיפה פיזית או מילולית

דיני נזיקין עוסקים במצבים בהם נגרם נזק לאדם ע"י גורם ששופט בבית משפט יכול להטיל עליו חבות במשפט בשל הנזק שנגרם. החוקים דנים בשתי שאלות ראשיות: האם מתקיימת אחריות של הגורם לנזק? מהו הפיצוי לו זכאי האדם שניזוק מאת הפוגע?

למידע נוסף לחצו כאן

בגין איזה נושאים ניתן לתבוע מעסיק על רשלנות?

ניתן לתבוע את המעסיק תביעת נזיקין במספר נושאים:

• הדרכה – הדרכה לקויה או חוסר הדרכה לגבי היבטים שונים של עבודה בטוחה
  • מפגעים בעבודה וסביבת עבודה לא בטוחה – מפגעים באזור העבודה שסיכנו את העובד ללא שהמעסיק יפנה אותם או יזהיר את העובדים מפניהם.
  • נהלי בטיחות – אי הקפדה או ביצוע של נהלי בטיחות בעבודה
  • ציוד מגן – חוסר הקפדה מטעם המעסיק או אי הספקת ציוד מגן עבור העובדים ((לדוגמא – באתרי בנייה חבישת קסדה, נעילת נעליים מתאימות וכו')
  • תנאי עבודה מסוכנים – עבודה בתנאים המסכנים את בטחון העובדים (לדוגמא – עבודה בגובה רב כאשר יש רוחות עזות).
  • סיכונים בלתי סבירים בעבודה – עבודה תחת תנאים קיצוניים או בלתי סבירים לעבודה.

מי אחראי על בטיחותו של העובד?

פעמים רבות האחריות על העובד מתחלקת בין מספר של גורמים העשויים להיות אחראים לבטיחותו וניתן לתבוע מספר גורמים במקביל.

מדוע כדאי להיעזר בעו"ד מנוסה בתביעת נזיקין?

עו"ד העוסק בתחום הנזיקין יוכל לתת ללקוח את התשובות המקצועיות הנדרשות לפני תחילת התהליך וגם לספק ליווי אישי לכל אורך המשפט. חשוב לבחור עורך דין שלצד הפן המקצועי יוכל גם להיות קשוב ולתת כתף ועצות שהן מעבר לצד המקצועי. בתביעות נזיקין, פעמים רבות בנוסף לפגיעה הפיזית קיימת פגיעה נפשית וסבל למתלונן ולכן חשוב שעורך הדין יידע להיות אנושי וקשוב.

חברת עורכי דין ורדי רונן הינה משרד מוביל בתחום המשפט הפלילי, המנהלי והאזרחי, המשרד מעניק ליווי ומעטפת משפטית במקרים של תאונות עבודה, צוות המשרד יסייע לכם לקבל את מירב הזכויות והפיצויים המגיעים לכם עפ"י חוק. אם אתם רוצים לדעת עוד על עבודה נזיקין רשלנות ומה הזכויות המגיעות לכם, הגעתם לכתובת הנכונה!

התקשרו עוד היום לטלפון: 074-7031122 או לטלפון נייד: 054-4685988 או צרו קשר כאן,  לבירור מצבך המשפטי, זכויותיך וקבלת ייעוץ ראשוני חינם.

ליעוץ ראשוני חינם צור קשר