עורך דין תאונות עבודה ברמת גן

עורך דין תאונות עבודה ברמת גן

תאונות דרכים והקשר שלהן אל עורך דין תאונות עבודה ברמת גן

אם נפגעתם בתאונת דרכים הקשורה למקום התעסוקה, חשוב שתדעו שקיימת אפשרות כפולה – גם לפתוח בתהליכים מול הביטוח הלאומי להכרה בתור נפגעי עבודה, וגם לתבוע את חברת הביטוח לפי חוק הפלת"ד. לשם כך יש לפנות אל עורך דין תאונות עבודה ברמת גן שיבהיר לכם את הסוגיות העומדות על הפרק, וינחה אתכם להתנהלות נבונה שתביא למרב הפיצויים האפשריים עבור תאונות עבודה באתרי בנייה וכיוצ"ב.

 

האם תאונת דרכים היא תאונת עבודה

ככלל, תאונות עבודה הן אירועים חד פעמיים ופתאומיים המתרחשים בתוך מקום העבודה ותוך כדי עבודה. יחד עם זאת, כאשר אדם נשלח למשל לבצע שליחות מטעם מעסיקו, הוא אינו נמצא בתוך מקום העבודה אך כן מצוי בעבודה – ולכן הביטוח הלאומי מרחיב את היריעה גם לגבי מצבים אלו. בנוסף, הביטוח הלאומי מרחיב וקובע שגם אם אדם היה בדרך למקום התעסוקה, או בדרך ממקום התעסוקה לביתו בעת התאונה, הרי שגם זו נחשבת לתאונת עבודה.

הסייג היחיד הוא לגבי סטיות משמעותיות מהמסלול, למשל אדם שבדרך ממקום העבודה לביתו החליט לבקר חבר שמתגורר ביישוב אחר. מצב זה אינו נחשב לתאונת עבודה. ואולם, אם הסטייה הייתה מינורית יחסית, למשל לצורך תדלוק או מציאת נתיב פנוי יותר מתעבורה, וגם אם האדם סטה מהמסלול כדי להתפלל בבית כנסת או לאסוף את ילדו מהגן, הרי שמבחינת הביטוח הלאומי אכן מדובר בתאונת עבודה.

כמה דברים שכדאי לדעת על תביעה כפולה

אם אתם שוקלים לתבוע גם את הביטוח הלאומי וגם את חברת ביטוח החובה, הצדק אתכם. יחד עם זאת, עורכי דין תאונות עבודה ברמת גן יבהירו לכם מספר עובדות שחשוב לדעת מראש. לדוגמא, שאם פניתם לביטוח הלאומי ונקבעו לכם אחוזי נכות על ידי וועדה רפואית, אלו יהיו גם האחוזים שלפיהם יחושבו הפיצויים המגיעים מחברת הביטוח בהמשך הדרך. שנית, כספים שניתן להשיג מחברת הביטוח הינם גבוהים יותר, מכיוון שניתן לתבוע פיצויים גם בגין כאב וסבל, אובדן השתכרות עתידית ועוד. מאידך, מה שלא ניתן הוא לקבל את מלוא הסכום גם מהביטוח הלאומי וגם מחברת הביטוח, שכן הסכומים מקוזזים אחד מול השני.

לפרטים נוספים לקבלת ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי עבור תאונות עבודה, הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 074-7031122 או 054-4685988.

 

 

ליעוץ ראשוני חינם צור קשר

דילוג לתוכן