עורך דין תאונת עבודה מומלץ

עורך דין תאונות דרכים

חשיבותו של עורך דין תאונות עבודה בחיפה והצפון

למרבה הצער, תאונות עבודה אינן מחזה נדיר בישראל, כאשר מדי שנה אלפי אנשים נפגעים ומבקשים לקבל פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי, ממעסיק שהתרשל או מחברת ביטוח פרטית. יחד עם זאת, עד מהרה מגלים שאף אחד מהגורמים האלו אינו ממהר לשחרר כספים או לקחת אחריות, ולמעשה יעשה לרוב כמיטב יכולתו על מנת להקטין את חבותו כלפי הנפגע. לכן, ישנה חשיבות גדולה להסתייעות בשירותיו של עורך דין תאונות עבודה באתרי בנייה בעל ניסיון עשיר ויכולות מוכחות, אשר ילווה אתכם לכל אורך הדרך.

 

מה ניתן לקבל מהביטוח הלאומי

הגוף הראשון שאליו פונים במרבית המקרים לאחר תאונות עבודה הוא המוסד לביטוח לאומי. עורך דין תאונות עבודה יסביר לכם שהמוסד מעלה לא פעם טענות כאלו ואחרות, הדוחות באופן מלא או חלקי את התביעות, ובכל מקרה המגמה היא להקטין את הזכויות, ההטבות והכספים המגיעים. לכן חשוב להסתייע כבר למן השלבים הראשונים בשירותיו של עורך דין תאונות עבודה חיפה והצפון, אשר יפעל במרץ ומתוך היכרות מצוינת עם התנהלות המוסד במטרה להביא למרב הפיצויים המגיעים.

בתור התחלה, יש לקבל הכרה בתור נפגע עבודה מהביטוח הלאומי, כאשר עורך דין תאונות עבודה בצפון יעזור לכם להתגבר על המכשולים הבירוקרטים ולהימנע מטעויות מרות. במידה ותעודת אי כושר בחתימת רופא, טפסים רלוונטיים ומסמכים נוספים התקבלו במוסד לביטוח לאומי, הרי שהכרה כנפגע עבודה מזכה בדמי פגיעה. מדובר ב- 75% מהשכר היומי שהתקבל לאורך 90 הימים האחרונים. תשלומים אלו מתקבלים לתקופה מקסימאלית של 91 ימים מקרות התאונה.

לאחר מכן, במידה ועדיין קיימת פגיעה זמנית או קבועה, ממשיכים בהיערכות לוועדה הרפואית. עורך דין תאונת עבודה מומלץ ומיומן יעזור לכם להיערך לקראת הוועדה, החל בדברים שתאמרו ובדרך ההתנהלות, ועד להשגת כלל המסמכים הנדרשים. במידת הצורך והרצון, עורך הדין גם ייצג אתכם בפני הוועדה. תפקידה של הוועדה הרפואית הוא לקבוע את אחוזי הנכות, כאשר 9% עד 19% נכות מזכים במענק חד פעמי. המענק עומד על 75% מהשכר היומי ב- 90 הימים האחרונים, כפול 43, כך שהוא בהחלט יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים. במידה והוועדה קבעה 20% נכות ומעלה, או 6% נכות זמנית ומעלה, הנפגע יקבל קצבה חודשית שמחושבת לפי 75% מהשכר ב- 90 הימים האחרונים, כפול שיעור הנכות שנקבע.

כפי שניתן לראות קיים הבדל משמעותי בין הכספים שניתן לקבל בגין אחוזי הנכות השונים, ולכן יש להסתייע אחרי תאונת עבודה בעורך דין שיידע להביא להכרה במכלול הפגיעות ולמקסום הזכויות המגיעות. אכן, מלבד הכספים קיימות זכויות נוספות שניתן לקבל מהביטוח הלאומי, כגון החזרי הוצאות על טיפולים רפואיים ורכישה של מכשור רפואי, שיקום מקצועי ועוד.

פיצויים ממעסיק שהתרשל

לצד התביעה המוגשת לביטוח הלאומי, ניתן לתבוע בגין נזקי גוף גם את המעסיק במידה והתקיימה רשלנות שהובילה לתאונה. ראוי שאי אפשר להכפיל את הכספים על ידי תביעה של המעסיק וגם של הביטוח הלאומי, ולכן וייפסקו פיצויים מטעם המעסיק יופחתו מהם הכספים שמתקבלים מהביטוח הלאומי.

בתביעה המוגשת כנגד המעסיק ניתן להכניס ראשי נזק שונים, ביניהם אובדן ימי עבודה עד כה ואובדן ימי עבודה עתידיים, אובדן השתכרות במקרה של קיצור תוחלת החיים, הוצאות רפואיות שנדרשו, כאב וסבל שנגרמו, ועוד. סכומים אלו יכולים להיות גבוהים ביותר כתלות במשתנים רבים, ובהם חומרת הפגיעה, רמת השתכרותו של העובד, גילו של הנפגע, ועוד. בתביעות כאלו, שיכולות להיות מורכבות, עורכי דינו של הנתבע יבקשו להקטין ככל האפשר את התשלומים, בין אם בהקטנת הנזקים שנגרמו לנפגע, ובין אם בערעור עילת תביעתו בגין רשלנות. על כן, חשוב מאוד שילווה אתכם עורך דין בעל מומחיות בתאונות עבודה, שמאחוריו שנים רבות של ניסיון והצלחות מוכחות כולל תאונות עבודה באתרי בנייה.

תביעה כנגד חברות ביטוח פרטיות

במידה ולנפגע יש פוליסת ביטוח אישית המכסה בפני תאונות אישית, אובדן כושר עבודה ונכות, בין אם פוליסות פרטיות או קבוצתיות ממקום העבודה, הרי שניתן לתבוע את חברת הביטוח. מדובר בתביעות הניתנות להגשה עד שלוש שנים מיום התאונה, כאשר חברת הביטוח תעשה כפי יכולתה על מנת להקטין את הפיצויים המגיעים למבוטח. על כן, גם במקרה זה חשוב ביותר להיעזר בעורך דין הבקיא בתחום, אשר ינחה להתנהלות נכונה מול חברת הביטוח כבר למן השלבים הראשונים, יפעל בנחישות בפגישות גישור, ובמידת הצורך ייצג אתכם בבית המשפט.

לקבלת ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי עבור תאונות עבודה, הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 074-7031122 או 054-4685988.

ליעוץ ראשוני צור קשר

דילוג לתוכן