תביעת ביטוח תאונת עבודה

תביעת ביטוח תאונת עבודה

תביעות בנושא תאונת עבודה – כל מה שרציתם לדעת

בשנים האחרונות עלתה המודעות בקרב הציבור הרחב לגבי נושא תאונות עבודה, בשל הפרסומים הרבים בעיתונות ובטלוויזיה העוסקים רבות בכך והן בשל העלייה המדאיגה בכמות תאונות העבודה המתרחשות בישראל. תאונות אלו שכיחות ביותר ומשפיעות באופן דרסטי על העובד שנפגע ועל משפחתו. במאמר זה יוצגו מספר היבטים בתחום תביעת תאונות עבודה.

למידע נוסף לחצו כאן
 

היכן מתרחשות תאונות עבודה?

מרבית תאונות העבודה הקטלניות מתרחשות באתרי בניין, מפעלים וחקלאות (בעיקר בגלל הסיבה שהעבודה במקומות אלו היא בדרך כלל פיסית, עם ציוד מכני כבד ובגובה – היבט נוסף שרבים מהעובדים הם זמניים ואינם מיומנים במקצוע), אך עדיין יש מספר רב של תאונות בכל מגזרי התעסוקה וחלקן מתרחש כאשר העובד הוא בדרכו למקום העבודה ונפגע בתאונת דרכים (תאונת דרכים בדרך לעבודה, החזרה ממנה או במסגרתה נחשבת עפ”י החוק לתאונת עבודה).תאונת עבודה עלולה לקרות לכל אחד, לכן חשוב לדעת מהן הזכויות המגיעות לנפגע בתאונת עבודה, איך מגישים תביעת תאונת עבודה ומהם הפיצויים להם הנפגע זכאי.

 

מהי תביעת נזיקין תאונת עבודה?

אנשים רבים תוהים האם הם זכאים לפיצויים. אם כך, חשוב לציין כי פעמים רבות התשובה לשאלה זו אינה פשוטה וקלה. יש להוכיח שהפציעה אכן התרחשה במקום העבודה ושהמעביד גילה רשלנות בזמן העסקת העובד. תביעת מעסיק תאונת עבודה יכולה להיעשות במספר היבטים: הדרכה לקויה או אי הדרכה בנוגע לבטיחות בעבודה, חוסר הקפדה מטעם המעסיק או אי הספקת ציוד מגן, עבודה בתנאים המסכנים את בטחון העובד, אי הקפדה או ביצוע של נהלי בטיחות בעבודה, עבודה תחת תנאים קיצוניים או בלתי סבירים לעבודה ועוד. התביעה תיקח בחשבון פרמטרים רבים ובאמצעותם ניתן לשקלל את סכום התביעה; אחוזי הנכות, האם מדובר בנכות זמנית או תמידית, גילו של הנפגע, השכר שלו בזמן התאונה, הוצאות רפואיות, הוצאות שיקום הנפגע, סבל ועוד.

 

מה הסיבה שחשוב להיעזר בעו”ד מומחה בתחום?

עו”ד בתחום תאונות עבודה יכול לעזור לנפגע למלא את עשרות הטפסים השונים אותם יש להגיש, להפנות אותו לחוות דעת של רופאים מומחים, לקבל סיוע מקצועי ולהבין מהן הזכויות להן הוא זכאי עפ”י חוק. ההמלצה שלנו היא לקבל סיוע משפטי, כבר בשלבים הראשוניים של התהליך, כך שהעורך דין יוכל לתת ייעוץ והכוונה וכך תוכלו לממש במהירות את הזכויות המגיעות לכם.

תביעת נזיקין תאונת עבודה

איך לבחור עורך דין שיסייע בנושאתביעת ביטוח תאונת עבודה?

ישנם מספר שיקולים שכדאי לקחת בחשבון כאשר בוחרים עורך דין:

  • ניסיון בתחום – אחד מן הגורמים הראשונים שיש לקחת בחשבון בבחירת עורך דין שייצג אתכם הוא הניסיון שלו. כדאי לחפש עורך דין שיש לו רקורד מוכח של הצלחה בטיפול בתיקים רלוונטיים. עורך דין מנוסה מכיר את ההליך המשפטי, את החוקים והתקנותואת האסטרטגיות שיהיו אפקטיביות במקרה שלכם.
  • תדמית – כדאי לחפש עורך דין מכובד בקהילה המשפטית, בעל מוניטין של מתן שירותים משפטיים איכותיים ללקוחותיו. ניתן לבדוקאת המוניטין של עורך הדין על ידי קריאת ביקורות מקוונות, בדיקה עם לשכת עורכי הדין המקומית, או בקשת הפניות מחברים ובני משפחה.
  • מקצועיות –כדאי לבחור בעורך דין המתמחה בנושא של תאונות עבודה. הסיבה לכך היא שמקרי תאונות עבודה יכולים להיות כרוכים במגוון סוגיות משפטיות והליכים הייחודיים לתחום זה. עורך דין המתמחה בתיקי תאונות עבודה יעניק מענה רלוונטי לתיק שלכם.
  • אמינות ושירות –חשוב לומר כי התקופה עשויה להיות מאתגרת ומורכבת עבור האדם שנפגע. זאת ועוד, הפגיעה עשויה להשפיע גם על משפחתו, אותה הוא נאלץ להפסיק לפרנס לתקופה זמנית, ממושכת ולעתים אף אינו יכול כלל לחזור למקום עבודתו. לכן, חשוב לקבל ליווי צמוד, אדיב ורגיש מעורך הדין שלכם. כלומר, עורך הדין צריך להיות קשוב, לעדכן לגבי לגבי התקדמות התיק וכן להסביר מושגים משפטיים מורכבים בצורה שיהיה לכם קל להבין.
  • עלות שכר הטרחה – מצד אחד, עורכי דין גובים שכר טרחה שונה עבור שירותיהם. מצד שני, קיימים מגבלות וסייגים. לדוגמא, בתביעות והליכים המבוצעים מול הביטוח לאומי, ישנה תקרת שכר טרחה הקבועה בחוק שנעה בין 10% ל- 17% מתוך הקבצה או המענק, אם כי במקרים של ייצוג בערכאות אחרות, שכר הטרחה עשוי להיות גבוה יותר. בתוך המרחב הזה, כמובן שישנה עדיפות למשרד אשר גובה אחוז נמוך יותר. יחד עם זאת, אסור שהדבר יבוא על חשבון הרמה המקצועית. זאת ועוד, חשוב לציין כי בתביעות נזיקין המוגשות כנגד מעסיקים, חלקו הגדול של שכר הטרחה לעורך הדין מהווה אחוז מסוים מתוך הפיצויים שייפסקו. לכן, אם לא נפסקים פיצויים בכלל שכר הטרחה יהיה מינימאלי. בכל מקרה, האינטרס של עורך הדין ושלכם זהה: להשיג את מרב הפיצויים האפשריים.

מקצועיות, אמינות ושירות – רק אצל המומחים

אם אתם רוצים לשמוע עוד על תביעת נזיקין כנגד מעסיק עקב תאונת עבודה, הגעתם לכתובת הנכונה!חברת עורכי דין ורדי רונן ושות' הינה משרד מוביל בתחום המשפט הפלילי, המנהליוהאזרחי. המשרד מעניק ליווי ומעטפת משפטית במקרים של תאונות עבודה, צוות המשרד יסייע לכם לקבל את מירב הזכויות והפיצויים המגיעים לכם עפ”י חוק. התקשרו עוד היום לטלפון 074-7031122או לטלפון נייד 054-4685988 לבירור מצבכם המשפטי, הזכויות שלכם וקבלת ייעוץ ראשוני חינם. לפרטים נוספים לחצו כאן.

ליעוץ ראשוני חינם צור קשר

דילוג לתוכן