תביעת לפגיעה בעבודה

תביעת לפגיעה בעבודה

תביעה בגין תאונת עבודה

בכל שנה מתרחשות בישראל מאות תאונות עבודה קטלניות המסתיימות בפציעות קשות הגורמות לנכות קשה ואף לפטירת הנפגע. מלבד הפציעות הקשות מתרחשות גם אלפי תאונות קלות יותר אך גם בהן הנפגעים עלולים לסבול מחודשים רבים של חוסר יכולת לעבוד (לדוגמא – צבע הנפל מסולם ושבר את רגלו, לא יכול לעבוד במשך מספר חודשים ומקור פרנסתו נקטע ואין באפשרותו לפרנס את משפחתו). לעתים פציעות "קלות" עלולות לגרום לנכות תמידית או זמנית ומה שנראה על פניו כפגיעה קלה, מתברר במשך הזמן כפציעה הגורמת לנפגע ירידה של עשרות אחוזים בהכנסה הקבועה.

למידע נוסף לחצו כאן

איך מגישים תביעת תאונת עבודה?

הגשת תביעה לתאונת עבודה עלולה להיות מורכבת ומסובכת בשל העובדה שיש להמציא עשרות מסמכים שונים לחברת הביטוח ולמוסד לביטוח לאומי. האינטרס הכלכלי של חברות הביטוח הוא לשלם כמה שפחות לנפגע ופעמים רבות הן מערימות קשיים רבים על מנת לשלם לנפגע את המינימום ההכרחי – חברת הביטוח עשויה לעשות מעקבים סמויים וגלויים אחר הנפגע ולשלוח נציגים מטעמה על מנת לתשאל את הנפגע על יכולותיו הפיזיות והקוגניטיביות. עבור תביעה בגין תאונת עבודה יש לצרף מסמכים רבים כגון:

  • כל המסמכים הרפואיים הרלבנטיים לתאונת עבודה – מכתב שחרור מהמיון, צילומי רנטגן, CT, MRI, בדיקות דם וכו'.
  • תלושי שכר – יש להגיש את כל תלושי השכר ב-12 החודשים שקדמו לתקופת התאונה. אם עבדתם במספר מקומות עבודה יש להמציא את התלושים מכל מקומות העבודה.
  • תיאור מפורט של הפגיעה או המחלה – חשוב להדגיש ולפרט כיצד הפגיעה השפיעה על העבודה שלכם ועל חיי היומיום שלכם.
  • חוות דעת של רופא תעסוקתי – חברות הביטוח ופקיד התביעות לא יקבלו חוות דעת של רופא משפחה ולכן חובה להביא חוות דעת הנכתבה על ידי רופא תעסוקתי.
  • תאונת דרכים – כאשר התאונה התרחשה במסגרת עבודתכם או בדרך אל העבודה או בחזרה ממנה – יש להביא אישור ממשטרת ישראל.

הגשת תאונת עבודה – האם יש הגבלת זמן להגשת התביעה?

תביעה בגין תאונת עבודה רצוי מאוד להגיש עד כשנה לאחר יום התאונה, הגשת תביעה לאחר יותר משנה עלולה לקשיים בזכאות לתשלומים. חשוב לזכור שאדם שנותר עם נכות חלקית או מלאה מהפציעה יכול גם להגיש תביעה לגמלת נכות מהעבודה.

על מנת למצות את מקסימום הפיצויים המגיעים לכם עפ"י חוק, מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתאונות עבודה ויוכל לתת לכם את המעטפת המשפטית המלאה.

חברת עורכי דין ורדי רונן הינה משרד מוביל בתחום המשפט הפלילי, המנהליוהאזרחי בכל הקשור לתאונות עבודה, המשרד מעניק ליווי ומעטפת משפטית במקרים של תאונות עבודה, צוות המשרד יסייע לכם לקבל את מירב הזכויות והפיצויים המגיעים לכם עפ"י חוק. אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על תביעה בגין תאונת עבודה, הגעתם לכתובת הנכונה!

התקשרו עוד היום לטלפון: 074-7031122 או לטלפון נייד: 054-4685988 או צרו קשר כאן,  לבירור מצבך המשפטי, זכויותיך וקבלת ייעוץ ראשוני חינם.

ליעוץ ראשוני חינם צור קשר

דילוג לתוכן