כמה כסף מקבלים על תאונת עבודה

כמה כסף מקבלים על תאונת עבודה

פיצויים בעקבות תאונת עבודה – כל מה שרציתם לדעת

תאונות עבודה הן תאונות אשר יכולות לקרות לכל אחד, בכל זמן ובכל מקום. תאונות אלו עלולות להיות קשות ולגרום לפציעות פיזיות, לטראומה רגשית ולפגיעה בהיבט הכלכלי. תאונות עבודה יכולות לקרות מסיבות שונות, כולל היעדר אמצעי בטיחות, כשל בציוד, רשלנות וטעויות אנוש.אם נפגעתם בתאונת עבודה, כדאי לפנות לייעוץ משפטי כדי להבין את הזכויות והאפשרויות שלכם. בחירת עורך דין מתאים יכולה לעשות הבדל משמעותי בתוצאות התיק ולהבטיח שתקבל את הפיצוי המגיע לך.

 

חישוב פיצויים לאחר תאונת עבודה

אחת השאלות הראשונות ביותר המופנות לעורך דין העוסק בתחום תאונות עבודה היא: כמה כסף מקבלים על תאונת עבודה? מובן כי התשובה לשאלה זאת מורכבת מעשרות פרמטרים שונים היכולים להשפיע כאשר מחשבים סכום פיצוי תאונת עבודה:

  • נכות תמידית – נפגעים אשר נקבעו להם אחוזי נכות ע”י הביטוח הלאומי זכאים לפיצוי הכולל בתוכו את הפסד השכר עד לגיל הפרישה לפנסיה – כמו כן נכללים בפיצויים סבל לנפגע וכל ההטבות הסוציאליות להן היה זכאי במסגרת עבודתו, כמו דמי הבראה, חופשות וכו’.
  • אחוזי נכות – חישוב אחוזי נכות תאונת עבודהזהו אחד הפרמטרים החשובים ביותר לגבי סכום הפיצויים המתקבל. מובן כי ככל שאחוזי הנכות גבוהים יותר כך הפיצוי הינו גבוה יותר. יש לציין כי ההבדלים יכולים לבוא לידי ביטוי בין אלפי שקלים בודדים לבין פיצויים המגיעים למיליוני שקלים במצטבר במשך השנים. , במקרים של פגיעה בעבודה, הועדה הרפואית של ביטוח לאומי היא זאת שקובעת את אחוזי הנכותלפי המצב הרפואי של הנפגע. יש לציין כי ההחלטה הסופית מתקבלת בדרך כלל אחרי תקופת שיקום, כאשר ניתן להחליט על תפקוד הנפגע והאם הוא יכול להמשיך בעבודתו באופן מלא, חלקי או אינו יכול לחזור כלל לעבודתו.
  • פציעות ללא נכות – כאשר הפציעה אינה גורמת לנכות, אלא מדובר בפגיעה מסוג של מכות יבשות, שברים פשוטים וכו’, הפיצויים יחושבו עבור התקופה שעברה מרגע תאונת העבודה ועד למועד לסיום הטיפול בתיק, החישוב כולל הוצאות רפואיות, הפסד שכר, סבל וכאב. בדרך כלל סכום פיצוי על תאונת עבודה במקרים אלו עומד על אלפי שקלים ועד עשרות אלפי שקלים – בתשלום חד פעמי, בהתאם להפסד ההכנסה ולחומרת הפציעה.
  • פיצויים על פוסט טראומה – נפגעים רבים סובלים מפוסט טראומה לאחר תאונת העבודה. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בחרדות, קשיים בשינה בלילה, הזעת יתר וסימפטומים נוספים. ביטוח לאומי מכיר בפגיעה נפשית העלולה להיגרם עקב הפציעה.

פיצוי על תאונת עבודה

שיקולים בבחירת עורך דין

התהליך של תביעת תאונת עבודה וקבלת פיצויים בעקבות תאונת עבודה הוא בדרך כלל מסורבל, ארוך וכרוך בבירוקרטיה רבה. במרבית המקרים, הפקידים בביטוח לאומי אינם נוטים להקל על הנפגעים לממש את זכויותיהם הרפואיות. על למנת למצות בצורה הטובה ביותר את הזכויות המגיעות לכם עפ”י חוק מומלץ להתייעץ ולהיעזר בעורך דין. מהם השיקולים שיש לקחת בחשבון כאשר בוחרים עורך דין?

  • מומחיות בתחום – כדאי לבחור בעורך דין בעל ניסיון ומומחיות רב בטיפול בתיקי תאונות עבודה, על מנת שידריך ויכין אתכם בצורה הטובה לדיוני הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי לקביעת דרגת הנכות שלכם. כמו כן, העורך דין יעזור לכם למלא את המסמכים הדרושים, יצרף חוות דעת של רופאים מומחים וידאג לכך שכל המסמכים הנחוצים יימסרו בזמן.
  • מוניטין – לפני שאתם בוחרים עורך דין, כדאי לחפש ביקורות והמלצות מלקוחות קודמים ולבדוק את הדירוג שלו באתרי אינטרנט מוכרים.
  • עלות שכר הטרחה – מצד אחד, עורכי דין גובים שכר טרחה שונה עבור שירותיהם. מצד שני, קיימים מגבלות וסייגים. לדוגמא, בתביעות והליכים המבוצעים מול הביטוח לאומי, ישנה תקרת שכר טרחה הקבועה בחוק שנעה בין 10% ל- 17% מתוך הקבצה או המענק, אם כי במקרים של ייצוג בערכאות אחרות, שכר הטרחה עשוי להיות גבוה יותר. חשוב כי העלות אינה תהיה על חשבון הרמה המקצועית. זאת ועוד, חשוב לציין כי כאשר מדובר בתביעת נזיקין המוגשת כנגד מעסיקים, חלקו הגדול של שכר הטרחה לעורך הדין מהווה אחוז מסוים מתוך הפיצויים שייפסקו. לכן, אם לא נפסקים פיצויים בכלל שכר הטרחה יהיה מינימאלי. בכל מקרה, האינטרס של עורך הדין ושלכם זהה: להשיג את מרב הפיצויים האפשריים.
  • תקשורת – תקופה זו מלווה בטלטלה פיזית ונפשית. לכן, כאשר אתם בוחרים עורך דין, חשוב לבחור אדם שיהיה אדיב וקשוב לצרכים שלכם וכן יעדכן אתכם בתהליך. עורך דין טוב יוכל גם להסביר מושגים משפטיים מורכבים בצורה שקל לכם להבין.

 

מקצועיות, אמינות ושירות – רק אצל המומחים

אם אתם רוצים לשמוע מידע נוסף על פיצויים תאונת עבודה, הגעתם לכתובת הנכונה!חברת עורכי דין ורדי רונן הינה משרד מוביל בתחום המשפט הפלילי, המנהליוהאזרחי. המשרד מעניק ליווי ומעטפת משפטית במקרים של תאונות עבודה, צוות המשרד יסייע לכם לקבל את מירב הזכויות והפיצויים המגיעים לכם עפ”י חוק. לבירור מצבכם המשפטי, זכויותיכם וקבלת ייעוץ ראשוני חינם התקשרו עוד היום לטלפון 074-7031122 או לטלפון נייד054-4685988 . נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה. לפרטים נוספים לחצו כאן.

ליעוץ ראשוני חינם צור קשר

דילוג לתוכן